A TECH-CON Hungária Kft. által megkötött szerződésekhez, valamint az egyedi berendezések megrendeléséhez
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya a TECH- CON HUNGÁRIA Termelő és Kereskedő Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1133 Budapest, Véső utca 9-11.; cégjegyzékszáma: 01-09-687815; adószám: 10721566-2-41) mint eladó vagy szolgáltató (a továbbiakban: Eladó vagy Szolgáltató) berendezések értékesítéséhez kapcsolódó megrendelésekkel összefüggésben létrejött jogviszonyokra terjed ki.
I. A Szolgáltató adatai és elérhetősége
Szolgáltató neve: TECH-CON HUNGÁRIA Termelő és Kereskedő Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhelye: 1133 Budapest, Véső utca 9-11.
Cégjegyzékszáma: 01-09-687815
Adószáma: 10721566-2-41
Ügyfélszolgálat:
Telefonszáma: (06 1) 412 41 61(-62, -63)
E-mail cím: tech-con@tech-con.hu
II. Fogalom meghatározások
1. Ajánlat: Szolgáltató által a Megrendelés alapján, annak teljesítése érdekében tett, Vevőhöz címzett írásbeli nyilatkozat (ideértve az elektronikus kommunikációs eszközt is).
2. Berendezés: a Szolgáltató értékesítési szortimentjében szereplő, értékesítésre szánt birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi és melynek lényeges tulajdonságai a Megrendelésben és az Ajánlatban kerülnek meghatározásra.
3. Berendezésértékesítés: Berendezés tulajdonjogának Vevőre – annak megrendelése alapján, egyedileg meghatározott, Felek által elfogadott projektütemtervnek megfelelően – történő átruházása a Szolgáltató által.
4. Felek: Szolgáltató mint eladó és Vállalkozás mint vevő együttesen.
5. Megrendelés: Berendezés értékesítéséhez kapcsolódó, a Berendezés lényeges tulajdonságait és a teljesítés feltételeit magába foglaló, írásban (ideértve az elektronikus kommunikációs eszközt is) tett nyilatkozat, melynek célja a Berendezés tulajdonjogának adásvétel jogcímén történő megszerzése.
6. Projekt: jelenti a Berendezésértékesítés teljes folyamatát.
7. Projektütemterv: Felek által közösen meghatározott és elfogadott, a Berendezésértékesítés lényeges feltételeit magába foglaló dokumentum, melynek módosítása, kiegészítése a Felek közös nyilatkozata alapján lehetséges.
8. Szerződés: Szolgáltató és Vevő között, írásban (ideértve az elektronikus kommunikációs eszközt is) berendezés értékesítése tárgyában létrejött adásvételi szerződés.
9. Szolgáltató: az I. pontban meghatározott gazdasági társaság.
10. Vállalkozás: a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 4. pontja értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
11. Vevő vagy Megrendelő: Vállalkozó, amennyiben a Szolgáltató Ajánlatát írásban (ideértve az elektronikus kommunikációs eszközt is) elfogadja.
12. Vételár: a Felek által a Szerződésben a Berendezés ellenértékeként meghatározott összeg, mely tartalmazza a Berendezés vételárát, a szállítási díjat, valamint az üzembehelyezés költségeit.
III. Általános tudnivalók
1. Jelen ÁSZF határozatlan időre szól.
2. Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatóra és a Vállalkozásra.
3. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jelen ÁSZF rendelkezéseit jogosult egyoldalúan módosítani. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 nappal a weboldalán (www-tech-con.hu) közzéteszi.
IV. Szerződés tárgya, létrejötte
1. Megrendelő megrendeli és megveszi, Szolgáltató pedig eladja Megrendelő részére a Szolgáltató által visszaigazolt Megrendelés szerinti Berendezést, az ott megjelölt műszaki tartalommal és feltételekkel, az abban meghatározott áron és ütemezés szerint. Megrendelő a Szolgáltató visszaigazolása esetén köteles a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban a Berendezést átvenni és annak Vételárát maradéktalanul megfizetni.
2. Szolgáltató általi Berendezésértékesítés a Felek eltérő írásbeli megállapodásának hiányában kizárólag a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel történik, amelyek Vevő által e-mail útján leadott megrendeléssel elfogadottnak minősülnek. Jelen ÁSZF és a Felek között létrejött egyedi Szerződés közötti ellentmondás esetén az egyedi szerződés rendelkezései irányadók. Vevő esetleges saját általános szerződési feltételeinek rendelkezései a Felek jogviszonyára nem alkalmazandó.
3. Szolgáltató Ajánlata annak megtételétől számított 30 (harminc) napig érvényes. Szolgáltató által készített ajánlat Vevő Megrendelésének visszaigazolása a Felek között a Szerződést létrehozza, amennyiben az Ajánlat annak megtételekor ismert tartalommal, változtatás nélkül kerül elfogadásra. Változtatásnak minősül minden olyan utólagos döntés, amely a Felek között megvalósult első projektindító megbeszélés után, a Projektütemterv Felek általi elfogadása után történik.
4. Vevő a Megrendeléssel vállalja, hogy Szolgáltató visszaigazolása esetén a megrendelt Berendezést a jelen ÁSZF-ben és az Ajánlatban szereplő feltételekkel átveszi és a Szolgáltató által meghatározott fizetési ütemezésben (lásd alább) annak vételárát maradéktalanul megfizeti a Szolgáltató részére.
5. Szolgáltató által készített Ajánlat a Vevő általi Megrendelésének visszaigazolása a Szerződést létrehozza abban az esetben is, ha a Felek külön Szerződést nem írnak alá. Felek között létrejött Szerződés módosítására kizárólag írásban, a Felek közös írásbeli megegyezése (ideértve az elektronikus kommunikációs eszközt is) alapján kerülhet sor.
6. Megrendelő kijelenti, hogy a Berendezésre vonatkozó egészség-, tűz-, munka- és balesetvédelmi, illetve az egyéb irányadó jogszabályokat betartja. Szolgáltató vállalja, hogy a Berendezésre irányadó specifikus jogszabályokról, illetve követelményekről a Megrendelőt annak kérése esetén előzetesen tájékoztatja.
V. Megrendelés teljesítése
B. Fizetési feltételek
Felek eltérő megállapodása hiányában Vevő a Berendezésértékesítésből származó fizetési kötelezettségét az alábbiak szerint köteles teljesíteni:
- a Vételár 40 %-nak megfelelő összeg a Megrendelés visszaigazolását követő 8 napon belül;
- a Vételár 40 %-nak megfelelő összeg a Berendezés leszállítását követő 8 napon belül;
- a fennmaradó, Vételár 20%-nak megfelelő összeget a teljesítés/végátvétel napját követő 30 napon belül.
C. Üzembe helyezés, átadás-átvétel
Megrendelés alapján Szolgáltató köteles a Berendezést Vevő telephelyére szállítani és beüzemelni, melyet megelőzően Szolgáltató köteles Vevőt a Berendezés üzembe helyezésével kapcsolatos villamos, pneumatikus és mechanikus csatlakozásokról tájékoztatni. Szolgáltató tájékoztatása alapján Vevő köteles biztosítani a jelen pont szerinti csatlakozásokat a telephelyén. Amennyiben Vevő nem biztosítja a jelen pont szerinti csatlakozók meglétét, Szolgáltató jogosult az ezzel összefüggésben felmerült költségei megtérítésére.
A Berendezés előátvétele (Gyártóüzemi átvétel) a Szolgáltató telephelyén történik (SAT), amennyiben a műszaki, technológiai megoldások ezt lehetővé teszik. Ha ez nem kivitelezhető, funkcionális egységek előátvételére kerül sor. Az előátvétel a Berendezés (részleges) beüzemelését és funkcionális működését tartalmazza. A Gyártóüzemi átvételt követően Szolgáltató a Berendezést szállításra előkészítve saját telephelyén díjmentesen legfeljebb 7 napig tárolja, ezt követően a tárolásért jogosult 1 EUR / m2 / nap összegű díj felszámítására. Vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. A Berendezés kiszállításával és megrendelési tételekkel kapcsolatos kifogásokat a szállítmányozó jelenlétében jegyzőkönyv felvételével szükséges dokumentálni.
D. Teljesítés, végátvétel
A szállítást követően a Berendezés összeszerelésre és beüzemelésre kerül.
A Berendezés végátvételének helye a Vevő telephelye. A teljesítést a Vevő kijelölt képviselője igazolja.
Amennyiben a Berendezés Szolgáltató általi készre jelentését követő 10 munkanapon belül a Berendezés átadás-átvétele Szolgáltatón kívül álló okból nem történik meg, az átadás-átvétel (a teljesítés) megtörténtnek minősül.
- Gépkönyv;
- Összeállítási rajzok, darabjegyzékek;
- Kereskedelmi tételek és kopóalkatrész listák;
- Használati és Karbantartási utasítás;
- Pneumatikus és villamos kapcsolási rajzok;
- Megfelelőségi nyilatkozat;
- Érintésvédelmi vizsgálat;
- Beépítési nyilatkozat az általunk szállított berendezésekre;
- Előzetes egyeztetés és külön díjazás alapján: CE deklaráció a Szolgáltató által szállított berendezésekre
VI. Elállási jog
1. Amennyiben Vevő – a Berendezésértékesítésből származó fizetési kötelezettsége alapján – a Vételár 30 %-nak megfelelő összeget a Megrendelés visszaigazolását követő 8 napon belül nem fizeti meg Szolgáltató részére, úgy a Megrendelés megszűnik és Szolgáltató jogosult a Szerződéstől elállni.
VII. Vis Maior
Felek mentesülnek a jelen ÁSZF-ben illetve az esetleges egyedi Szerződésükben foglalt kötelezettségeik teljesítése alól, amennyiben az háború, lázadás, terrorcselekmény vagy annak fenyegetése, sztrájk vagy sztrájknak nem minősülő megmozdulás, behozatali vagy kiviteli embargó, baleset, tűz, blokád, árvíz, földrengés, természeti katasztrófa, súlyos vihar, súlyos energiaellátási zavar, súlyos közlekedési zavar/akadályozás, járvány, hatósági, katonai vagy rendfenntartói rendelkezés, utasítás vagy aktus, vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály miatt válik lehetetlenné. A Felek által vállalt határidők a vis maior esemény időtartamával meghosszabbodnak, ugyanakkor a Felek kötelesek minden ésszerű intézkedést megtenni a helyzet megoldása érdekében, Ha azonban ez az időtartam meghaladja az ésszerű határidőt, a Felek a Megrendelést megszüntethetik, illetve felbonthatják. A vis maior esemény által érintett fél köteles haladéktalanul értesíteni a másik felet az eseményről, megjelölve a pontos körülményeket és azok igazolását, a vis maior esemény várható időtartamát és következményeit.
VIII. Adatvédelem
IX. Szavatosságvállalás
1. Kellékszavatosság
Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint. Kellékszavatossági igénye alapján a Vevő választása kizárólag kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne.
2. Jótállás
3. Szavatossági/jótállási igény érvényesítése
X. Panaszkezelés rendje
A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. A Szolgáltató ISO9001 minőségirányítási elvek szerint működik, elkötelezett működési folyamatainak fejlesztése iránt. Az állandó, magas színvonalú szolgáltatási minőség biztosítása érdekében minden evvel kapcsolatos bejelentést haladéktalanul kivizsgálunk és arra egy munkanapon belül reagálunk. Kérjük az esetlegesen felmerülő kifogást, reklamációt írásban jelezze a minoseg@tech-congroup.com e-mail címen, hogy a hiba forrását feltárhassuk és elkerülhessük annak megismétlődését. Az egyszerű kezelhetőség érdekében a fenti e-mail cím és a vonatkozó magyarázat a Szolgáltató valamennyi dokumentumsablonján is megtalálható (ajánlatok, rendelés visszaigazolása, számla, szállítólevél stb).
XI. Titoktartás
XII. Felelősség
XIII. Beszámítás
XIV. Záró rendelkezések
2. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. (2013. évi V. törvény) rendelkezései irányadók.